Scenariusze

Bezludna wyspa

Tytuł: Bezludna wyspa
Grupa wiekowa: Szkoła podstawowa kl.IV-VI, gimnazjum, szkoła ponadgimnazjalna
Cele: – rozwijanie myślenia twórczego
– uświadomienie pełnionych przez siebie ról społecznych
– ćwiczenie umiejętności niezbędnych do negocjacji
– integracji uczniów
– możliwość doświadczenia sukcesu
– kształtowanie umiejętności prezentacji na forum klasy/grupy
Treść zadania dla uczestników:

Dzielimy uczniów na zespoły – najlepiej 3-4 osobowe. Ich zadaniem jest wcielenie się w rolę rozbitków. „Płynęliście statkiem, który się rozbił. Znaleźliście się na bezludnej wyspie i musicie zorganizować sobie na niej życie lub spróbować wydostać się z niej. Do dyspozycji macie tylko to, co jest na bezludnej wyspie oraz resztki z rozbitego statku” . Reszta jest zadaniem dla dzieci. Muszą przydzielić poszczególnym członkom role i zorganizować życie na wyspie. Korzystają z dużych arkuszy papieru i pisaków. Po zakończeniu pracy, każda grupa opowiada o swojej wyspie.

Źródło: http://www.edukacja.edux.pl/p-754-rozwijanie-zdolnosci-tworczych-u-dzieci.php
Nadesłała: Anna Wojda

Obejrzyj pozostałe ćwiczenia

Dodaj komentarz