Chcę wejść
Tytuł: | Chcę wejść |
Grupa wiekowa: | Szkoła podstawowa kl.IV-VI, gimnazjum, szkoła ponadgimnazjalna |
Cele: | Rozwijanie umiejętności radzenia sobie z problemami, trudnościami i zadaniami życiowymi |
Treść zadania dla uczestników: |
Dzielimy uczestników na grupy do 10 osób. Prosimy żeby utworzyli koło, złapali się za barki i stanęli ciasno obok siebie. Następnie wybieramy jedną osobę (w zależności od celu, ale proponuje osobę odważną i pomysłową na początek) którą umieszczamy poza kołem i mówimy jej, że musi zrobić wszystko aby się dostać do środka, podczas gdy reszta pilnuje aby jej się nie udało to tak szybko i sprawnie. Może użyć siły albo sposobu. Ma wiele prób, to ona decyduje, jeśli oczywiście nie uda się jej wejść, kiedy „odpuszcza”. Gdy jej się uda, wskazuje następną osobę, która tym razem będzie chciała wejść do środka. Itd… Ćwiczenie świetnie pokazuje jakie podejście ma dana osoba do zadań i trudności życiowych, wskazuje ile energii i czasu trzeba poświęcić żeby osiągnąć życiowe cele albo poradzić sobie z problemem. Pokazuje też, że wytrwałość i pomysłowość jest niezbędna w realizacji celów. Dobrze byłoby aby uczniowie wywnioskowali, że czasem siła, technika albo spryt są wiodące w określonych sytuacjach. |
Źródło: | brałam udział w ćwiczeniu w trakcie kursu dla liderów Emilia Świętczak |
Nadesłała: | Emilia Świętczak |
Oceń zaznaczając gwiazdki i kliknij Głosuj!:
[yasr_visitor_multiset setid=0]
Obejrzyj pozostałe ćwiczenia
- Muszę Ci opowiedzieć o tej książce
- EMORY – gra rozwijająca inteligencję emocjonalną całej rodziny
- Zgadnij, o kogo chodzi
- Gry które pomagają w pracy psychologa szkolnego
- Jak wykorzystać znane gry w nietypowy sposób – DIXIT
- Przykładowe ćwiczenia na czas kwarantanny dla dzieci przedszkolnych
- Warte polecenia zadania warsztatowe
- Jajochrony
- Przy Tobie czuję się…
- Klucz