Scenariusze

Chcę wejść

Tytuł: Chcę wejść
Grupa wiekowa: Szkoła podstawowa kl.IV-VI, gimnazjum, szkoła ponadgimnazjalna
Cele: Rozwijanie umiejętności radzenia sobie z problemami, trudnościami i zadaniami życiowymi
Treść zadania dla uczestników:

Dzielimy uczestników na grupy do 10 osób. Prosimy żeby utworzyli koło, złapali się za barki i stanęli ciasno obok siebie. Następnie wybieramy jedną osobę (w zależności od celu, ale proponuje osobę odważną i pomysłową na początek) którą umieszczamy poza kołem i mówimy jej, że musi zrobić wszystko aby się dostać do środka, podczas gdy reszta pilnuje aby jej się nie udało to tak szybko i sprawnie. Może użyć siły albo sposobu. Ma wiele prób, to ona decyduje, jeśli oczywiście nie uda się jej wejść, kiedy „odpuszcza”. Gdy jej się uda, wskazuje następną  osobę, która tym razem będzie chciała wejść do środka. Itd… Ćwiczenie świetnie pokazuje jakie podejście ma dana osoba do zadań i trudności życiowych, wskazuje ile energii i czasu trzeba poświęcić  żeby osiągnąć życiowe cele albo poradzić sobie z problemem.  Pokazuje też, że wytrwałość i pomysłowość jest niezbędna w realizacji celów. Dobrze byłoby aby uczniowie wywnioskowali, że czasem siła, technika albo spryt są wiodące w określonych sytuacjach.

Źródło: brałam udział w ćwiczeniu w trakcie kursu dla liderów  Emilia Świętczak
Nadesłała: Emilia Świętczak

Oceń zaznaczając gwiazdki i kliknij Głosuj!:

[yasr_visitor_multiset setid=0]

Obejrzyj pozostałe ćwiczenia

Dodaj komentarz