Bezludna wyspa
Tytuł: | Bezludna wyspa |
Grupa wiekowa: | Szkoła podstawowa kl.IV-VI, gimnazjum, szkoła ponadgimnazjalna |
Cele: | – rozwijanie myślenia twórczego – uświadomienie pełnionych przez siebie ról społecznych – ćwiczenie umiejętności niezbędnych do negocjacji – integracji uczniów – możliwość doświadczenia sukcesu – kształtowanie umiejętności prezentacji na forum klasy/grupy |
Treść zadania dla uczestników: |
Dzielimy uczniów na zespoły – najlepiej 3-4 osobowe. Ich zadaniem jest wcielenie się w rolę rozbitków. „Płynęliście statkiem, który się rozbił. Znaleźliście się na bezludnej wyspie i musicie zorganizować sobie na niej życie lub spróbować wydostać się z niej. Do dyspozycji macie tylko to, co jest na bezludnej wyspie oraz resztki z rozbitego statku” . Reszta jest zadaniem dla dzieci. Muszą przydzielić poszczególnym członkom role i zorganizować życie na wyspie. Korzystają z dużych arkuszy papieru i pisaków. Po zakończeniu pracy, każda grupa opowiada o swojej wyspie. |
Źródło: | http://www.edukacja.edux.pl/p-754-rozwijanie-zdolnosci-tworczych-u-dzieci.php |
Nadesłała: | Anna Wojda |
Obejrzyj pozostałe ćwiczenia
- Muszę Ci opowiedzieć o tej książce
- EMORY – gra rozwijająca inteligencję emocjonalną całej rodziny
- Zgadnij, o kogo chodzi
- Gry które pomagają w pracy psychologa szkolnego
- Jak wykorzystać znane gry w nietypowy sposób – DIXIT
- Przykładowe ćwiczenia na czas kwarantanny dla dzieci przedszkolnych
- Warte polecenia zadania warsztatowe
- Jajochrony
- Przy Tobie czuję się…
- Klucz

